2011.12.22-23

2011.12.24. 02:12

Debrecen, Bárka, Audiosnob

A következő 2 koncertnek semmi köze sincs a hardcorepunk-hoz, de azért írok róluk. Erre a koncerte azért mentem le, mert egy ismerős játszik benneés a múltkor is megígértem, hogy megnézem, aztán nem úgy alakult, pedig még kíváncsi is voltam. De itt volt még egy lehetőség, úgyhogy most már ott is voltam. Ők klasszikus rock zenéket tolnak, most akusztikusan nyomták dobos hiányában, de ügyesen átírták a számokat, zeneileg persze nem az én világom, de 2 üvöltés között nem olyan rossz egy ilyen buli sem. Játszottak Abbá-tól kezdve Red hot chilli peppers-ig mindent, de kicsit a saját stílusuk is átjött belőle, mert olyan volt kb mind mintha a saját számuk lett volna. Örültem annak, hogy ők annak ellenére, hogy nagyon ügyes zenészek, nem estek bele abba a hibába, hogy ennek teljes tudatában legyenek és nem arcoztak semmit, full szerényen nyomták, a számok közötti szövegek is rendben voltak. Sajnos a haverjaim nagyon menni akartak, úgyhogy kb 1 órája nyomhatták, mikor leléptünk, de esküszöm bírtam volna még hallgatni.

Debrecen, Unplugged, Moby dick + support

Erre már elővételben vettem jegyet, mert azért a Moby dick nekem nagymagyarkodás ide vagy oda, nekem örök banda marad, hiába vágattam le a hosszú hajat évekkel ezelőtt. Korai koncertnek volt hirdetve (mert ugye koncert után indul a diszkó), szóval plakát szerint negyed 7-kor kezdett az első banda. Hát én 8 után valamivel értem oda, ekkor még a 2. zenekar nyomta, akik szerintem nem voltak valami jók. Az emberek is igazából még lézengtek, meg a srácok a színpadon is túl komolyan vették magukat, nyomatták ezeket a vérgáz "Hogy érzitek magatok Debrecen?", meg "Na akkor még egy utolsó hedbengelés!!!", meg nekem furcsa az az ilyen zenekaroknál, hogy a számok közben hörögnek, vicsorognak, meg akarnak ölni mindenkit, állati dühösek a világra, aztán vége a számnak és mosolyognak, jófejkednek, viccelődnek stb, ez nekem kicsit megöli, bár már rég felfogtam, hogy ez a stílus nem pont az üzenetről szól. Ez után hosszú átpakolás után (még dobalapot is cseréltek) jött a Dying wish. Ők ilyen 30-40 körüli fazonok voltak és pont az ellentétei az előzőknek, ezek számok alatt is vigyorogtak, látszott rajtuk, hogy ők már nem becsajozni akarnak a zenéléssel, hanem tényleg jól érezni magukat. Amúgy nagyon tudtak zenélni ők is, az énekesnek jó képzett hangja volt. Toltak Depeche mode feldolgozást is. Amúgy zeneileg ilyen dallamosabb, tiszta énekes, szintis metál volt (bár szintist nem láttam, de hallani egyértelműen hallatszott). Rajtuk már azért voltak emberek. Rengeteg tipikus dolgot újraéltem a 15-16 éves korszakomból, mivel kb azóta nem voltam metál buliban, a sok metálvillázós kézfogás, meg a számok után egyből pár hülye mindig elkezd hörögni, stb, ez mind jelen volt. Aztán kb 1 órás(!!!!) átpakolás után, mivel mindent lecseréltek ami a színpadon volt, mondjuk azért a Moby dick elég nagy ahhoz, hogy hadd játszanak a saját cuccukon, szóval végre ők jöttek, egyből a Körhintával kezdtek, gecikemény volt végig az egész, meglepődtem, hogy a legújabb lemez számain kívül minden szöveg jött magától, nem mintha énekeltem volna őket, inkább csak öregesen álltam a fal mellett. Nagyon fasza volt, kevés átvezető szöveg a számok között, a hangzás az 10/10 és ez kevés olyan zenekar egyike, akiknél a közönség-énekeltetés (ami szerintem amúgy elég ciki dolog) olyan természetesen jött és mindig gecijól sült el, szóval fasza volt. Itt egy setlist, amit fejből rakok össze, 2-3 szám volt az új lemezről, amit nem is fogok meghallgatni, azoknak nem tudom a címét:

Körhinta
Gazember
Ugass kutya
Keresztes vitéz
Múló álom
Mennyből az angyal
Goodbye
Pokolrock
Ilyen ez a század
Beteg a föld
Prometheus
Na mi van
Demokrácia álarca

asszem ennyi. Összességében simán megérte elmenni, éjfélre pedig haza is értem.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://wastedshows.blog.hu/api/trackback/id/tr763492465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása